جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟

اتوپلاستی و یا جراحی زیبایی گوش ، به جهت برطرف شدن ایرادات ظاهری گوش همچون رفع برجستگی ، اصلاح سایز و غیرقرینگی گوش ها و غیره صورت می گیرد که می تواند در ظاهر و اعتماد به نفس بیماران تاثیری قابل توجه داشته باشد. با توجه به اینکه گوش ها ، از جمله اعضای بدنی هستند که بسیار در معرض دید قرار دارند ، به همین جهت زیبایی آن ها مهم بوده و می تواند در افزایش اعتماد به نفس اشخاص بسیار موثر باشد. در بعضی مواقع مشکلات ظاهری توسط کلاه ، موی بلند و غیره پوشانده می شود که این راه حل موقتی می باشد و شخص تنها برای رفع این مشکل به طور دائمی می بایست آن را جراحی کند. همچنین با این فرایند زیبایی می توان علاوه بر مشکلات ظاهری گوش ، مشکلات مادرزادی آن را نیز بر طرف کرد. اگر ما را در این مقاله همراهی می کنید ، حتما خود یا عزیزانتان یکی از کاندیدای جراحی زیبایی گوش هستید ، از این رو دکتر پریدخت اسماعیل زاده در ارومیه تمام موارد مرتبط با اتوپلاستی را برای شما زیباجویان ارائه می دهد.

 

جراحی زیبایی گوش

 

دلایل جراحی گوش

امکان انجام جراحی گوش ، در موارد زیر انجام می شود که شامل  :

  • در صورتی که گوش ها بسیار دورتر از سر اشخاص قرار گرفته باشند.
  • گوش ها نسبت به سر بزرگ تر و یا کوچک تر باشند.
  • متقاضی از جراحی زیبایی گوش پیشین خود رضایت کسب نکرده باشد.
  • برای ایجاد تقارن در هر دو گوش انجام شود.

در حین جراحی زیبایی گوش چه اتفاقی می افتد؟

برای انجام عمل زیبایی گوش در ارومیه ، نخست جراح ، اقدام به ایجاد برشی درون چین های گوش و یا نواحی پشت آن می کند و به اعمال اصلاحات مورد نیاز می پردازد. در این پروسه ، غضروف و پوست های اضافه حذف و غضروف های باقی مانده در موقعیت طبیعی و در جای مناسب خود قرار داده می شوند. پس از ایجاد تغییرات ، بهترین جراح گوش در ارومیه با بخیه های جذبی ، محل شکاف را می بندد. برش می تواند در پشت گوش و در نواحی چین های داخلی ایجاد شود. در نهایت باندی دور سر بیمار ، بر روی گوش های تغییر یافته بسته می شود که می بایست تا چند روز باقی بماند.

انواع جراحی گوش

برجسته سازی گوش : افرادی که دارای گوش های کوچکی هستند که به طور کامل رشد نکرده باشند ، برای افزایش اندازه گوش خارجی ، این فرایند زیبایی گوش را انجام می دهند.

سنجاق کردن گوش : در حقیقت در این روش ، گوش ها به سر نزدیک می شوند و این روند در اشخاصی انجام می شود که گوش آن ها در دو طرف سر شامل برجستگی است.

کاهش اندازه گوش : اختلال ماکروتیا که گوش از حد طبیعی خود بزرگتر می باشد. داوطلبانی که به ماکروتیا مبتلا می باشند ، جراحی گوش را به دلیل کاهش اندازه این عضو انتخاب می کنند.

چه افرادی کاندید جراحی زیبایی گوش می باشند؟

اشخاصی که عمل گوش انجام می دهند ، می بایست از سلامت جسمانی کافی برخوردار باشند و مبتلا به عفونت های مزمن گوش نباشند ، در این صورت می بایست ابتدا به درمان این عارضه بپردازند.

مراجعه کنندگان می بایست در سن حداقل 5 سال باشند زیرا در این زمان رشد غضروف گوش به اتمام رسیده و شکل آن تثبیت شده است.

کاندیداها ، می بایست همکاری لازم را جهت انجام دستورالعمل های قبل و بعد از جراحی داشته باشند.

نوجوانان و بزرگسالان کاندید جراحی گوش ، باید اهداف منطقی و واقع گرایانه ای از اتوپلاستی را در ذهن خود داشته باشند.

بهترین سن جراحی زیبایی گوش

اتوپلاستی در ارومیه ، با هیچ گونه محدودیت سنی روبرو نیست ، اما در واقع جراحی گوش هنگامی رخ می دهد که گوش به طور کامل رشد کرده باشد. در صورتی که جراحی گوش ، پیش از اتمام رشد کامل خود انجام شود ، در این صورت تغییرات اعمال شده در حین جراحی می تواند با ادامه روند رشد گوش ها و به مرور مختل شده و موجب تغییرات منفی شود.

نتیجه جراحی عمل زیبایی گوش

نتایج این پروسه ، بلافاصله بعد از حذف باندها مشاهده می شود که ماندگار نیست و تغییر حاصل تا پایان عمر باقی نمی ماند. هر چه سن افراد بالاتر رود ، به دلیل سفت شدن غضروف ، احتمال بازگشت گوش به شکل اولیه بیشتر می شود و جراح مجبور به ضعیف کردن غضروف مربوط می شود.

عوارض جراحی گوش

همانند دیگر جراحی های زیبایی ، جراحی زیبایی گوش نیز ، از عوارض طبیعی همچون عفونت ، خون ریزی و واکنش نامطلوب بیماران به بیهوشی برخوردار است که زود گذر بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست. انتخاب جراح ماهر ، مناسب و همچنین رعایت نکات پس از عمل زیبایی گوش ، تاثیر بسیاری در پیشگیری از عوارض دیگر دارد.

مدت زمان جراحی زیبایی گوش چقدر است؟

مدت جراحی گوش در ارومیه ، حدود 2 ساعت می باشد که لازم به ذکر است این زمان طبق ایرادات موجود در گوش در بیماران متفاوت  متغیر است.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

  • دکتر اسماعیل زاده در ارومیه ابتدا مشخص می کند که آیا فرد کاندید مناسب جراحی گوش می باشد و یا خیر؟
  • سپس اندازه ، شکل و تقارن گوش های فرد را آنالیز می کند.
  • در جلسه مشاوره ، جراح در خصوص جراحی های قبلی ، سابقه پزشکی و همچنین نتایج دلخواه بیمار ، سوالاتی می پرسد.
  • برای تعیین نوع روش جراحی زیبایی گوش ، عکس هایی از گوش و صورت داوطلب گرفته می شود.
  • جراح در جلسه ویزیت ، در خصوص جزئیات جراحی ، مانند بهبود و مراقبت هایی که شخص می بایست پس از جراحی با دقت انجام دهد ، صحبت می کند.
  • پیش از اتوپلاستی داروهایی همچون ضد التهاب ، آسپیرین و همچنین مکمل های گیاهی می بایست متوقف شوند ، زیرا این موارد ، احتمال خونریزی را حین جراحی افزایش می دهند.
  • سیگار نیز موجب کاهش جریان خون پوست می شود که در روند بهبودی بسیار تاثیرگذار است ، به همین جهت سیگار و همچنین محصولات حاوی تنباکو و نیکوتین ، باید قبل و بعد از جراحی کنار گذاشته شود.

آیا جراحی زیبایی گوش دردناک است؟

از آنجایی که اتوپلاستی ، نسبت به میزان تغییر ، با بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی در بیمارستان و یا کلینیک های جراحی به صورت سرپایی انجام می شود ، به هیچ وجه سبب ناراحتی بیمار نشده و از این رو وتقاضی حین جراحی زیبایی گوش ، دردی را احساس نمی کند. انتخاب نوع بیهوشی توسط بهترین جراح زیبایی در ارومیه ، به سابقه پزشکی و اضطراب مراجعه کننده بستگی دارد که البته باید خاطر نشان کرد در اکثر موارد ، بیهوشی عمومی انجام می شود.

هزینه عمل زیبایی گوش

برای جراحی زیبایی گوش ، قیمت دقیق و مشخصی تعیین نشده است ، به همین جهت بیماران ابتدا تحت معاینه قرار می گیرند تا میزان ایرادات بررسی شود و سپس هزینه این پروسه زیبایی توسط دکتر پریدخت اسماعیل زاده در ارومیه مشخص شده و به فرد اعلام شود. یکی از سوالات رایج بیماران در زمان مراجعه به پزشک این است که آیا انجام این پروسه توسط بیمه پرداخت می شود؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر. بیمه هزینه عمل گوش را به جهت زیبایی بودن ، تقبل نمی کند.

 

جراحی زیبایی گوش

 

 اتوپلاستی چه مزایایی دارد؟

  • دوره ریکاوری این پروسیجر کوتاه می باشد.
  • اعتماد به نفس افراد با انجام این جراحی افزایش پیدا می یابد.
  • عمل زیبایی گوش از بی خطر ترین عمل های زیبایی محسوب می شود.
  • طی این پروسه تمام ایرادات ظاهری گوش بهبود می یابد.
  • شکاف های ایجاد شده در عمل گوش کوچک بوده که بعد از بهبودی قابل روئیت نیستند.

دلایل جراحی زیبایی گوش در سنین پایین

از جمله مزایای اعمال این پروسه زیبایی این است که در سنین پایین نیز قابل انجام است. با توجه به اینکه غضروف های گوش قابلیت انعطاف بالایی دارند ، فرم دهی به آن ها در کودکان بسیار آسان است. از این رو اعتماد به نفس پایین و شرایط روانی که کودک از ظاهر گوش خود تحمل می کند نیز برطرف می شود. به طور کلی باید خاطرنشان کنیم که این پروسه زیبایی را می توان در هر سنی انجام داد و هیچ محدودیت سنی ندارد.

اهمیت جلسه معاینه پس از اتوپلاستی

جلسات معاینه بعد از انجام عمل زیبایی گوش ، بسار مهم است زیرا طی این جلسات با ارزیابی و معاینه گوش ، روند بهبود نمایان می شود و در این صورت هر گونه مشکل به سرعت تشخیص داده می شود.

  • انتخاب بهترین جراح گوش
  • اخذ نتیجه مطلوب از جراحی زیبایی گوش انتخاب جراحی با تجربه است که در ادامه مقاله قصد داریم با انتخاب بهترین متخصص اتوپلاستی توضیحاتی را ارائه دهیم.
  • میزان تحصیلات و سوابق کاری پزشک
  • پس از انتخاب بهترین جراح زیبایی گوش طی جلسه مشاوره با او مشورت کنید.
  • برای اطلاع از نحوه کار پزشک با بیماران حاضر در مطب صحبت کنید  تا میزان رضایت آن ها را بسنجید.
  • در گوگل و یا از دوستان و آشنایان خود برای یک انتخاب درست پرس و جو کنید.
  • آلبوم نمونه کار جراح عمل زیبایی گوش مورد نظر خود را مشاهده کنید زیرا در تصمیم گیری بسیار مهم است.

سخن پایانی

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی در افراد ، با هدف بهبود شکل ظاهری گوش ها انجام می شود که بسیاری از مشکلات اکتسابی و مادرزادی را که باعث بد شکلی ظاهر گوش ها می شود ، رفع می کند و موجب اصلاح ظاهر گوش ها و بالا رفتن اعتماد به نفس زیباجویان می گردد.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها