جراحی بینی ترمیمی + جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی بینی ترمیمی به جهت اصلاح و همچنین برطرف شدن نقص های موجود در بینی انجام می شود. رینوپلاستی ترمیمی بینی برای اشخاصی توصیه می شود که در واقع یک بار عمل زیبایی بینی انجام داده اند اما به دلایل مختلف و منطقی به جراحی مجدد نیاز دارند که دلایل انجام این پروسیجر را به طور کامل توضیح می دهیم. در بعضی موارد متقاضیان عمل ترمیم بینی از مشکلات تنفسی بعد از جراحی اولیه ناراضی می باشند که این مورد یکی از پر اهمیت ترین مواردی است که بیمار باید قبل از انجام رینوپلاستی به طور کامل از انتخاب یک پزشک معتبر اطمینان حاصل کند. از این رو می بایست با انتخاب جراح بینی متبحر و تحقیق در خصوص این امر مهم ، از یک نتیجه مطلوب و تاثیربرانگیز برخوردار شود. اگر ما را در این مقاله همراهی می کنید ، شما یا عزیزانتان به هر دلیلی به دنبال انجام جراحی بینی ترمیمی می باشید که خانم دکتر پریدخت اسماعیل زاده به تمام موارد صفر تا صد این پروسیجر می پردازد.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

علل انجام جراحی بینی ترمیمی

  • کامل رفع نشدن قوز بینی
  • مشاهده نامتقارنی در سوراخ های بینی
  • در رینوپلاستی اولیه ، با حذف غضروف بینی بیش از اندازه ، فرو رفتگی هایی در آن ایجاد شده که این مشکل در بینی های استخوانی به راحتی روئیت می شود.
  • افتادگی در نوک بینی
  • برطرف نشدن انحراف موجود در تیغه بینی
  • ایجاد مشکلات تنفسی

زمان مناسب عمل ریویژن

اغلب اشخاص تصور می کنند که پس از تصمیم به برطرف کردن ایرادات بینی ، می توانند جراحی بینی ترمیمی انجام دهند. این داوطلبان پس از مراجعه به دکتر بینی ارومیه می بایست توجیه شوند که این پروسه نیاز به گذشت زمان دارد و به طور معمول می بایست پس از یکسال انجام شود. دلیل اینکه بهتر است اشخاص پس از یک سال جراحی ترمیمی بینی انجام دهند این است که اسکارهای حاصل از جراحی ابتدایی آن ها ترمیم شده و تا حد زیادی بهبود یافته باشد زیرا دستکاری بینی زودتر از موعد سبب می شود فرد به عوارضی جبران ناپذیر دچار شود. به همین جهت توصیه اکید می کنیم به افرادی که به جراح بینی خود اصرار می کنند که زودتر از یکسال رینوپلاستی ترمیمی انجام دهند ، بهتر است صبور باشند.

نکاتی در خصوص جراحی بینی ترمیمی

  • به طور کلی جراحی بینی بسیار حساس بوده و با تکرار ، پیچیده می شود پس در انتخاب جراح ، تحقیق صحیح و دقت لازم را داشته باشد.
  • لازمه رینوپلاستی ثانویه ، آمادگی جسمانی لازم برای انجام عمل ترمیمی بینی می باشد. چنانچه شخصی از لحاظ جسمی ، آمادگی کافی را نداشته باشد ، می بایست جراحی ثانویه را به تعویق بیندازد.
  • داوطلب باید انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از عمل ریویژن خود داشته باشد. به عنوان مثال ارائه عکس بینی دوستان و یا سلبریتی ها در خصوص دست یافتن به بینی کامل ، اغلب همان توقعات غیر منطقی است.
  • زخم های داخل بینی می بایست تا حد زیادی ترمیم شود تا عمل ترمیم بینی موفقیت آمیز باشد.

بهترین جراح ترمیمی بینی

تمامی عمل های بینی نتیجه رضایت بخش و زیبایی ندارند گاهی افراد به جهت انتخابی اشتباه ، دچار نارضایتی از نتیجه جراحی بینی می شوند. در چنین مواقعی برای بهبود و رفع ایرادات حاصل از جراحی ابتدایی بینی ، عمل ثانویه انجام می دهند. متقاضیانی که به جراحی بینی ترمیمی اقدام می کنند به نسبت آن دسته از اشخاصی که برای اولین بار می خواهند رینوپلاستی انجام دهند حساس ترند ، زیرا این متقاضیان پروسیجری ناموفق را تجربه کرده اند. به همین جهت ، مهم است که مراجعه کنندگان از جراحی ترمیمی بینی به نتیجه مطلوب برسند. لذا در انتخاب بهترین پزشک عمل بینی ترمیمی باید دقیق باشید تا جراح ایده آل انتخاب کنید و در نهایت هیچ گونه عوارض یا نارضایتی ایجاد نشود.

استفاده از عکسبرداری سه بعدی برای خلق عمل ترمیم بینی

پزشک حاذق با سایر دستاوردهای مربوط به طراحی جراحی بینی ترمیمی ، طی جلسه مشاوره این پروسیجر ، منحصراً بینی مراجعه کننده را بررسی و آنالیز کند. البته معاینه فیزیکی بدان جهت است که عیب و نقص بینی مشاهده شود در غیر این صورت برای فرد عکسبرداری سی تی اسکن تجویز می شود. در یک همکاری دکتر زیبایی بینی ارومیه با بیمار ، علل نارضایتی از نتایج رینوپلاستی اولیه و تغییر در ظاهر یا عملکرد بینی فرد به خوبی از یک نگاه علمی درک می شود. با مشاهده تصاویر سه بعدی بینی با رزولیشن بالا از آناتومی بینی نیز ، طبق رضایت بیمار و جراح ، از طرح درمان پیشنهادی ، تغییرات گوناگون ایجاد می گردد.

عمل ثانویه بینی در بینی های گوشتی به چه شکل است؟

انجام جراحی بینی ترمیمی در خصوص بینی های گوشتی به مراتب سخت تر و دشوار تر از بینی های استخوانی و یا غضروفی می باشد که نیاز بالایی به مهارت ، دقت و تجربه متخصص دارد. پس اگر جز افرادی هستید که بینی گوشتی دارید ، در انتخاب جراح خود دقت کافی داشته باشید.

تفاوت رینوپلاستی اولیه با جراحی بینی ترمیمی

پیچیدگی این نوع جراحی به مراتب بیشتر از عمل بینی اولیه می باشد. در جراحی ثانویه امکان دارد به جهت ضعیف شدن اسکلت و غضروف بینی ، بیمار نیاز به پیوند گرافت داشته باشد. از این رو مدت زمان جراحی بینی ترمیمی از جراحی اولیه بیشتر می باشد. مدت زمان بهبودی بافت های آسیب دیده نیز بعد از عمل ترمیمی بینی بیشتر از جراحی ابتدایی می باشد ، به این طریق که زمان ریکاوری در اشخاصی با پوست نازک کمتر و بیمارانی که بینی شان پوست ضخیم تری دارد بیشتر طول می کشد.

چرا باید برای انجام جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه یک سال صبر کنیم ؟

به دلیل اینکه تورم حاصل از رینوپلاستی ترمیمی حدودا یکسال به طول می انجامد تا به طور کامل برطرف شود ، لذا توصیه می شود پس از گذشت این مدت برای انجام عمل بینی ثانویه مراجعه کنید تا جراح بینی به درستی عیوب را تشخیص داده و با انجام جراحی ترمیمی بینی آن را بهبود بخشد.

اقدامات قبل از عمل بینی ثانویه

  • انجام آزمایشاتی که دکتر جراحی بینی ترمیمی برای کنترل ناهنجاری های انعقادی ، قند خون ، کم خونی و غیره برای شما در نظر گرفته است. به همین جهت ، تمام آزمایشات مورد نیاز را که دکتر اسماعیل زاده تعیین می کند ، انجام داده و روز عمل با خود به همراه داشته باشید.
  • جراح برای انجام ریویژن ثانویه به بیمار خود پیشنهاد می کند که عکس سی تی اسکن از اسکلت بینی تهیه نماید.
  • در صورتی که برای انجام این عمل بینی ترمیم قصد مراجعه به پزشک سابق خود را ندارید ، بهتر است اطلاعات جامعی از خود و عکس های پیش از جراحی بینی در اختیار پزشک جدید خود در ارومیه بگذارید.
  • دو هفته پیش از جراحی بینی ترمیمی از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شود ، پرهیز کنید. زیرا احتمال خونریزی را حین ریویژن افزایش می دهد.
  • از مصرف دخانیات و الکل به مدت سه هفته پیش از عمل بینی ترمیمی ، اجتناب کنید زیرا سبب کاهش اکسیژن در خون می شود.
  • شب پیش از جراحی بینی ترمیمی ، غذای سبک میل نمایید و 8 ساعت پیش از آن نیز ناشتا بوده و هیچ گونه مواد غذایی مصرف نکنید.
  • در صورتی که عارضه خاصی دارید و مجبور به مصرف دارو می باشید ، جراح انتخابی خود را در جریان بگذارید.
  • شب قبل از عمل حتما حمام نمایید.
  • روز جراحی بینی ترمیمی ، لباسی راحت بر تن کنید تا در زمان تعویض لباس دچار مشکل نشوید.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها