جراحی بینی و بیماری های خاص

با توجه به اینکه تقاضا برای جراحی بینی در سال های اخیر افزایش یافته است ، در این میان کاندیدایی نیز وجود دارند که به عارضه های زمینه ای دچار می باشند ، اما تمایل بالایی به جراحی بینی دارند. مهم ترین پرسش زیباجویان طی جلسات مشاوره ، این است که آیا این افراد با وجود داشتن این بیماری ها ، می توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند و یا خیر؟ از این رو در این مقاله از جراحی بینی و بیماری های خاص ، به بررسی این موضوع می پردازیم. در این مطالب توضیحاتی راجع به اینکه طی عمل بینی ، وجود کدام بیماری خاص برای انجام این پروسیجر امکان پذیر و در چه شرایطی ممنوع می باشد ، را به شما زیباجویان ارائه می دهیم. یکی از نکات مهمی که می بایست مد نظر داشته باشید ، این است که حفظ سلامتی ، پیش از هر موضوعی از اهمیت بالایی برخوردار است و صرفا نباید سلامت فرد ، به جهت زیبایی بیشتر با خطر مواجه شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب از دکتر پریدخت اسماعیل زاده در ارومیه همراه ما باشید.

 

جراحی بینی و بیماری های خاص

 

جراحی بینی و بیماری های خاص رایج در آن

عارضه هایی که با افزایش تعداد مراجعه کننده همراه است ، شامل موارد زیر است :

  • کم خونی
  • صرع
  • هموفیلی
  • بیماری های قلبی
  • بیماری  MS
  • آسم

در ادامه این مقاله ، توضیحات لازم را به صورت مجزا در خصوص رویارویی با عمل بینی و عارضه های خاص را در اختیار شما قرار می دهیم.

جراحی بینی و بیماری کم خونی

یکی از تست های پیش از عمل جراحی بینی ، تست کم خونی می باشد. در صورتی که هموگلوبین و غلظت خون آقایان کمتر از 13 و خانم ها کمتر از 12 باشد ، گفته می شود که شخص به بیماری کم خونی دچار می باشد. اگر هموگلوبین خون شخصی از 10 بیشتر باشد در این صورت می توان رینوپلاستی را به صورت کنترل شده انجام داد. اما برای اشخاصی که میزان آن از 10 کمتر باشد به دلیل ایجاد مشکلات قلبی برای بیمار ، امکان انجام جراحی بینی وجود ندارد. داوطلبانی که میزان غلظت خون آن ها بین 10 و 12 است ، در دسته جراحی بینی و بیماری های خاص قرار گرفته و نیاز است تا بیمار قبل و بعد از عمل زیبایی بینی ، قرص های آهن و مولتی ویتامین مصرف نماید. این بیماران اغلب پس از این پروسیجر به ضعف و بی حالی دچار می شوند به همین جهت مصرف این داروها برای آن ها طی این شرایط بسیار مفید است.

صرع

یکی دیگر از موارد جراحی بینی و بیماری های خاص ، صرع می باشد که می تواند در پروسه رینوپلاستی مشکل ایجاد کند که نوعی بیماری مغز و اعصاب می باشد. در صورتی که این دسته از بیماران ، پروسه رینوپلاستی را انجام دهند ، می بایست از قبل با مراجعه به متخصص مغز و اعصاب ، تایید ایشان را دریافت کنند و بعد از آن ، آمادگی مورد نیاز را برای عمل بینی انجام دهند. مورد بعدی که مبتلایان این بیماری باید به آن توجه کنند ، این است که داروهای خود را پس از این پروسیجر به طور مرتب مصرف نمایند تا به هیچ نوع مشکلی دچار نشوند. در صورت وجود هر نوع مشکل و یا بیماری خاص ، می بایست آن را طی جلسه مشاوره با دکتر اسماعیل زاده در ارومیه به اشتراک بگذارید ، زیرا با مخفی کردن این موارد ، اتفاقاتی جبران ناپذیر رخ می دهد که می تواند کوچک ترین مشکل را نمایان کند.

عمل بینی و بیماری هموفیلی

بیماران هموفیلی در واقع اشخاصی هستند که مبتلا به مشکلات انعقاد خون می باشند. تمام بیماران این دسته به جهت وجود خونریزی بیش از اندازه ، در حین جراحی و پس از آن ، کاندید مناسبی برای این فرایند زیبایی نمی باشند.

عمل بینی و تاثیر آن ها بر بیماری های قلبی

به طور کلی ریسک افراد مبتلا به این عارضه در رینوپلاستی بسیار کم می باشد ، اما در واقع ارتباطی میان جراحی بینی و بیماری های خاص نیز شامل این مشکل می شود که نمی توان این موضوع را نا دیده گرفت. به طور کلی در صورت خفیف بودن بیماری ، این عمل را می توان بدون مشکل انجام داد ، اما با شدید و حاد بودن آن نیاز به تایید بهترین جراح بینی در ارومیه می باشد. در صورتی که بیماری فرد بسیار شدید باشد ، داوطلب پیش از انجام آن می بایست یکسری اقدامات و آزمایشاتی که به بیماری های خاص ارتباط دارد را انجام دهد. لازم به ذکر است که ابتلا به مشکلات قلبی عروقی شدید این فرایند را سخت می کند ، اما نمی توان گفت که انجام عمل بینی را غیر ممکن می نماید. به اغلب بیمارانی که دچار این مشکلات هستند توصیه می شود که پیش از جراحی بینی ، به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند و از ایشان تایید انجام این پروسیجر را بگیرند. در خصوص داروهای این بیماری نیز باید گفت که با توجه به اینکه اکثر آن ها خونریزی را افزایش می دهند ، اما مورد نیازند. در صورتی که طی مدت پروسه جراحی بینی نتوانید داروها را قطع کنید ، انجام این فرایند زیبایی ، غیر ممکن است.

ارتباط جراحی بینی و بیماری ام اس

به طور کلی این عارضه به خودی خود مانعی برای رینوپلاستی با بیهوشی به وجود نمی آورد ، هر چند پیش از عمل بینی می بایست اقداماتی صورت گیرد. یکی از نکات مهم در خصوص این عارضه و مشکلات آن ، استرس ، نگرانی و اضطراب علائم این بیماری می باشد که موجب وخیم شدن وضعیت آن ها می گردد. از این رو نیاز است که پیش از انجام این فرایند زیبایی ، مشاوره ای میان جراح بینی و متخصص مربوطه در خصوص جراحی بینی و بیماری های خاص صورت گیرد. این امر به دلیل آنکه عارضه ام اس را در دسته عمل بینی و بیماری های خاص قرار می دهد ، برای رفع نگرانی های فرد و حفظ آرامش آن صورت می گیرد که تاثیر بسیاری در عمل بینی ندارد. از این رو می بایست در قیاس با آن صحبت شود و اقدامات مورد نیاز مربوط به آن انجام شود.

جراحی بینی و بیماری آسم

اشخاصی که به آسم و مشکلات تنفسی دچارند ، در صورتی که بیماری آن ها تحت نظارت دکتر اسماعیل زاده در ارومیه ، کنترل شده باشد ، آزمایشات تنفسی برای آن ها تجویز می شود که با وجود عدم مشکل ، تایید پزشک و در نهایت دکتر بیهوشی مجاز به انجام عمل زیبایی بینی خواهند بود. اما در صورتی که مشکل تنفسی شدید باشد ، در این صورت ، این نوع جراحی بینی و بیماری های خاص ممنوع است.

آیا افرادی که بیماری دیابت دارند می توانند جراحی بینی انجام دهند؟

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند ممکن است قابلیت انجام جراحی بینی را داشته باشند ، اما در این مورد نیاز به احتیاط و مشاوره با پزشک دارند. دیابت ممکن است بر توانایی بهبود زخم‌ ها و همچنین ترمیم بافت های آسیب‌ دیده جراحی بگذارد ، بنابراین این گروه از متقاضیان جراحی بینی و بیماری های خاص باید پیش از اقدام به انجام این پروسیجر ، با پزشک معالج خود مشاوره داشته باشند. مهمترین نکته در انجام جراحی بینی در افراد دیابتی ، مدیریت دقیق دیابت و کنترل سطح قند خون است. از این رو در صورت کنترل ناصحیح دیابت ، ممکن است خطر عوارض جدی نظیر عفونت‌ها و تأخیر در بهبودی افزایش یابد. در ضمن ، در صورت نیاز به رینوپلاستی ، پزشک ممکن است با یک تیم پزشکی متخصص در این زمینه همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که عمل جراحی به نحو ایمن انجام می‌ شود. به همین جهت قبل از هر تصمیمی ، بهتر است با پزشک انتخابی خود مختصری از وضعیت دیابتی خود و همچنین جراحی صحبت نمایید. در این صورت هر گونه تصمیم مربوط به جراحی بینی برای افراد دیابتی نیاز به یک بررسی جامع و مشاوره با پزشک دارد.

جراحی بینی و بیماری تیروئید

افرادی که بیماری تیروئید دارند می ‌توانند عمل بینی انجام دهند ، اما نیاز به احتیاط و مشاوره با پزشک دارند. بیماری‌های تیروئید ممکن است تأثیری بر فرآیند بهبودی و ترمیم بافت‌ها داشته باشند ، بنابراین اهمیت مدیریت دقیق و کنترل تیروئید در این زمان بیشتر می ‌شود. تاثیر جراحی بینی و بیماری های خاص نسبت به نوع عارضه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

هیپرتیروئیدیسم (تیروئید بیش ‌فعال) : افراد مبتلا به هیپرتیروئیدیسم ممکن است مشکلاتی نظیر تاخیر در بهبودی ، افزایش خطر عفونت و تأخیر در التیام زخم‌ ها داشته باشند. در صورت مدیریت مناسب و کنترل تیروئید ، جراحی بینی طبق مشاوره با پزشک انجام می شود.

هیپوتیروئیدیسم (تیروئید کم ‌فعال) : افراد مبتلا به هیپوتیروئیدیسم نیز ممکن است به مشکلاتی در زمینه جراحی مواجه شوند ، از جمله تاخیر در بهبودی و افزایش خطر عفونت که در این خصوص برای کنترل دقیق تیروئید ، مشاوره با پزشک اهمیت زیادی دارد.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها