جراحی بینی گوشتی

با توجه به اینکه بینی یکی از المان های مهم زیبایی در چهره است و در جذابیت چهره اشخاص مختلف تاثیر بسزایی خواهد داشت ، از جمله اقداماتی است که به منظور زیبایی بیشتر انجام می شود انجام عمل زیبایی در آن است و یکی از متداول ترین عمل های زیبایی در ایران ، جراحی بینی می باشد. اگر مقاله جامع جراحی بینی در ارومیه را مطالعه کرده باشید و با توضیحات مطرح شده متوجه شده اید بینی تان گوشتی هست حتما این مقاله که مختص به بینی شماست را مطالعه کنید. امروزه متدهای جدیدی برای اخذ نتایج مطلوب و مثبت در جراحی بینی گوشتی وجود دارند. در صورتی که از مدل بینی خود رضایت ندارید برای آگاهی بیشتر از این پروسیجر ، تا پایان این مطالب با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی گوشتی

 

خصوصیات بینی گوشتی

بینی ها به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شوند که ما در این مقاله می خواهیم به تمام خصوصیات بینی گوشتی بپردازیم. بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم ، استخوان و غضروف ضعیف است. تکنیک های قدیمی این جراحی به دلیل نازک کردن پوست بینی و تراشیدن غضروف ها تاثیری مثبت در نتیجه رینوپلاستی گوشتی نداشته و با گذشت زمان پس از جراحی بینی گوشتی به فرم قبلی باز می گشت. به طور کلی بینی هایی که دارای پوست ضخیم ، لایه های چربی بسیار در زیر پوست ، استخوان بندی و غضروف ضعیف ، نوک بینی افتاده ، حفره های بزرک و پهن می باشند ، گوشتی هستند.

انواع فرم های جراحی بینی

طبیعی : این مدل همان طور که از اسمش مشخص است ، فقط به جهت رفع نقایص و ایرادات انجام می شود و طی جراحی هیچ قوص و انحنایی در آن ایجاد نمی شود.

فانتزی یا عروسکی : در این نوع پروسیجر ، جراح اقدام به کوچک کردن بینی به میزان قابل توجهی می کند ، در نمای نیم رخ بینی قوس زیادی مشاهده می شود. بینی متقاضی باریکتر ، کوچکتر و نوک بینی از حد متعارف بالاتر می رود. به همین جهت به این فرم از بینی عروسکی نیز می گویند.

نیمه فانتزی : بینی نیمه فانتزی ، حدفاصل بین طبیعی و فانتزی است ، یعنی در نتیجه این پروسیجر علاوه بر برطرف شدن ایرادات ، در ظاهر آن شاهد قوسی بسیار کم می باشیم.

مراحل جراحی بینی گوشتی به شرح زیر انجام می ‌باشد :

رینوپلاستی گوشتی شامل مراحل زیر می باشد :

بیهوشی : در این مرحله ابتدا بیمار تحت تأثیر بیهوشی قرار می‌ گیرد. به طور کلی بیهوشی می تواند عمومی باشد و یا از طریق موضعی صورت گیرد.
برش‌ها : متخصص با ایجاد برش‌ های کوچکی در داخل ( جراحی به روش بسته ) یا خارج بینی ( جراحی به روش باز ) ، یعنی بر قاعده بینی ایجاد می ‌کند. به طور استراتژیک برش‌ های داخل بینی در نقاطی ایجاد می شود که بهترین جراح بینی ارومیه ، دسترسی به بافت‌های گوشتی و تغییر و اصلاح آن را داشته باشد.
تنظیم شکل : در این بخش از عمل بینی گوشتی ، پزشک اقدام به برداشتن بافت‌های گوشتی زائد ، تغییر شکل توده‌های چربی ، بافت‌های غده‌ای و تنظیم ساختار داخلی بینی با حفظ سلامت و بهبود عملکرد تنفسی می نماید.
بخیه : در پایان و بعد از انجام اصلاحات و تغییرات مورد نظر ، متخصص برش های ایجاد شده حین جراحی را با بخیه های جذب ‌پذیر و یا کشیدنی می بندد تا بافت‌های بینی به هم متصل شود. برای حفظ ساختار جدید نیز اقدام به گذاشتن اسپلینت هایی بر روی بینی بیمارمی کند.
ترمیم و بهبود : پس از جراحی بینی گوشتی ، داوطلب می بایست طبق توصیه های پزشک ، مراقبت های بعد از رینوپلاستی گوشتی را به طور دقیق و منظم انجام دهد تا از نتیجه مطلوب بهره گیرد.

بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در ارومیه

عمل زیبایی بینی گوشتی طی تکنیک های باز و یا بسته ، متناسب با ویژگی های چهره هر شخص انجام می شود. همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم این نوع بینی با مشخصه هایی همچون پوستی ضخیم ، حفره های بزرگ ، غدد چربی بسیار و نوک پهن مشهور است که دشوار و چالش برانگیز می باشد. از این رو یک جراح بینی ماهر با هنر و علم  بسیار می تواند نتیجه ای تحسین برانگیز را خلق کند. اگر قصد جراحی بینی گوشتی خود را دارید ، بینی تان جزء آن دسته است که حساسیت و دقت عمل بسیار بالایی را در انتخاب جراح بینی می طلبد. غضروف در این نوع بینی ، ضعیف است که در زمان لمس ، به آسانی جابجا می شود. این بافت غضروفی ضعیف موجب پیچیده تر شدن جراحی بینی گوشتی می شود. پزشک طی فرایند زیبایی بینی گوشتی ، این چارچوب غضروفی ضعیف را توسط روش های مناسب ، تقویت می کند تا شکل جدید خلق شده بینی را پشتیبانی کند. در واقع یک پزشک خوب می بایست برای کسب بهترین نتیجه از عمل بینی ، به طور کامل با متدهایی از قبیل پیوند گرافت غضروف در رفع نواقص بینی گوشتی و دیگر روش های مربوطه احاطه داشته باشد. همچنین ، پره های بینی باز و پهن نیز در طول این پروسه زیبایی ، می بایست با اندازه استاندارد ، جمع شوند. جراحی بینی گوشتی جز به دست یک جراح با تجربه و حاذق ، نتیجه ای مثبت را ایجاد نمی کند که حاصل آن ، رضایت بیمار می باشد.

کاندیدای مناسب جراحی بینی گوشتی

نحوه شناسایی بینی‌های گوشتی ساده است و همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم ، این نوع بینی ها به طور معمول دارای پوستی با ضخامت بالا و غدد چربی ریز می باشند. افرادی که گزینه مناسبی برای جراحی زیبایی بینی گوشتی هستند شامل :

  • اشخاصی که بافت‌های گوشتی بیش از اندازه در بینی شان داشته باشند.
  • داوطلبانی که اندازه بینی آن ها با سایر اجزای صورت شان متناسب نباشد.
  • افرادی که از مشکلات تنفسی بافت‌های گوشتی موجود در بینی شان رنج می برند.
  • تغییر در ظاهر بینی به دلیل وجود آسیب‌های قبلی
  • کسانی که پوست بینی با ضخامت بسیار بالایی دارند.

 

جراحی بینی گوشتی

 

تاثیر پوست در عمل بینی گوشتی

یکی از عواملی که بر نتیجه و روش رینوپلاستی گوشتی تاثیرگذار است ، پوست می باشد. به طور معمول اشخاصی که بینی های گوشتی دارند ، پوست صورت شان نیز کاملا ضخیم بوده و اغلب چهره درشتی دارند ، لذا باید گفت که از هماهنگی بینی با سایر اجزای چهره برخوردار نیستند. جراح متبحر برای اینکه بینی زیبا با فرمی متوازن خلق نماید ، اقدام به رفع مشکلات و بد فرمی آن کرده تا به نتیجه ای دلخواه دست یابد. گاه بعضی اشخاص انتظار کوچک شدن بیش از حد این نوع بینی ها را دارند که در واقع این طور نیست. کوچکی بینی تا حدی امکان پذیر است که باعث ایجاد هارمونی بین صورت با بینی و تناسب در سایر اجزای صورت شود.

تفاوت جراحی بینی های گوشتی با جراحی بینی های استخوانی چیست ؟

جراحی بینی گوشتی و استخوانی دو نوع مختلف جراحی هستند که با توجه به موارد زیر متفاوتند :

هدف جراحی : هدف اصلی در جراحی زیبایی بینی گوشتی بهبود در ظاهر این عضو طبق رعایت استانداردهای عملکرد تنفسی بینی بیمار است. در مقابل ، جراحی بینی استخوانی بیشتر در تغییر ساختار و شکل استخوان‌های بینی تمرکز دارد که استخوان‌ ها به شکل مطلوب و دقیق ‌تری تغییر کنند.

روش جراحی : جراحی بینی گوشتی ، اغلب با بهبود عملکرد تنفسی و تنظیم شکل بینی و تقویت بافت استخوانی یا غضروفی به کمک پیوند غضروف ، صورت می گیرد. از سوی دیگر، در جراحی بینی استخوانی ، نیازی به پیوند غضروف نیست و جراح بیشتر به حذف برآمدگی و قوز موجود در تیغه بینی می انجامد.

فرم بینی : نتیجه رینوپلاستی گوشتی ، عموما به روش طبیعی است ، اما افرادی که بینی استخوانی دارند می توانند از تمام فرم های طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی برخوردار باشند.

دوره نقاهت : ورم حاصل از جراحی بینی گوشتی عموما در مدت زمان بیشتری کاهش می یابد و اغلب بیماران برای سرعت در کاهش تورم ، با تجویز پزشک ، کورتون می زنند. در بینی استخوانی نیز مدت زمان کبودی صورت بیشتر زمان بهبودی را به خود اختصاص می دهد.

تقویت غضروف در بینی های گوشتی

به طور معمول بینی های گوشتی به دلیل ضعیف بودن غضروف ها به تقویت آن ها نیاز دارند. تقویت غضروف در بینی های گوشتی باعث استحکام بینی و همچنین پیشگیری از افتادگی نوک آن می کند. در روش های قدیم ، حین جراحی بینی گوشتی ، غضروف ها تقویت نمی شد ، اما امروزه جراح بینی حاذق با به کارگیری تکنیک های مدرن به جای حذف غضروف ها ، سعی در اصلاح و تقویت آن ها می نماید. پزشک در این مواقع از نواحی بدن که غضروف زیاد است مانند لاله گوش و دنده به جهت استحکام آناتومی بینی کمک شایانی می کند.

آیا جراحی بینی گوشتی با استخوانی متفاوت است؟

هدف از جراحی بینی استخوانی کاهش حجم و شکل دهی به بینی می باشد ، اما در مقابل بینی های گوشتی اغلب به پیوند غضروفی در نوک و پل بینی نیاز دارند . یک جراح بینی متبحر بافت افزودنی غضروفی بینی های گوشتی را از غضروف گوش و یا دنده بر می دارد. بینی های استخوانی به راحتی به فرم های فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی تبدیل می شوند اما در عمل زیبایی بینی گوشتی ، اغلب فرم طبیعی مناسب می باشد و همچنین باید گفت که بینی های گوشتی عموما با چالش های بیشتری همراه می باشد.

آیا جراحی بینی گوشتی مردانه دشوارتر از عمل بینی گوشتی زنانه است؟

جراحی بینی زنان و مردان ممکن است از برخی جهات متفاوت باشد، اما به طور کلی می توان گفت که سختی جراحی بینی برای زنان و مردان یکسان نیست و به ویژگی های جسمانی هر فرد بستگی دارد.تفاوت های این دو پروسیجر در دو جنس زن و مرد ، در زیر بیان می شود:

شکل بینی :

اگر بینی فرد به دلیل رشد زیاد ، پوست اضافی یا سایر ویژگی های فیزیکی متفاوت باشد، جراحی بینی می تواند دشوارتر باشد. که این مورد اغلب در آقایان یافت می شود.

بازدهی پوستی :

اغلب ضخامت پوست بینی آقایان نسبت به زنان به دلیل تفاوت آناتومیکی ، بیشتر است و در نهایت ممکن است آقایان مدت زمان بهبودی بیشتری نسبت به بانوان داشته باشند. به طور کلی موفقیت باید گفت که جراحی بینی گوشتی به تجربه و مهارت جراح، فرم بینی فرد و نتیجه نهایی عمل زیبایی بینی گوشتی بستگی دارد. برای به دست آوردن اعتماد به نفس پس از انجام رینوپلاستی گوشتی ، مهم است که قبل از تصمیم به جراحی با یک جراح بینی خوب مشورت کنید و انتظارات و جزئیات خود را با آنها در میان بگذارید.

هدف از جراحی :

در برخی موارد ممکن است هدف از جراحی بینی گوشتی برای مردان و زنان متفاوت باشد. به عنوان مثال، مردان ممکن است برای حفظ چهره مردانه، بینی مردانه متناسب با صورت خود را بخواهند، اما عموما زنان بینی کوچکتر را بیشتر ترجیح می دهند

جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی گوشتی

قبل از تعیین زمان عمل بینی گوشتی ، مشورت با بهترین جراح بینی برای معاینه فیزیکی بینی بسیار مهم است ، از این رو در طول جلسه مشاوره معمولاً اقدامات زیر انجام می شود.

  • معاینه فیزیکی بینی
  • عکاسی از بینی
  • بررسی سابقه پزشکی فرد توسط جراح
  •  انجام آزمایشاتی که دکتر در جلسه ویزیت تجویز می کند.
  • صحبت در خصوص انتظارات بیمار که مربوط به رینوپلاستی گوشتی می باشد.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها