جراحی بینی فانتزی

زیبایی امری نسبی می باشد که تعاریف متفاوتی از نظر افراد مختلف دارد. بعضی از داوطلبان ، زیبایی را در ظریف و عروسکی بودن اجزای صورت می دانند که نزدیک بودن فرم بینی نزدیک به سلیقه این متقاضیان بینی فانتزی است. بینی فانتزی ، اغلب با الگو گرفتن از چهره ها و سلبریتی های شناخته شده و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. جراحی بینی در ارومیه به فرم فانتزی می بایست بر اساس وِیژگی های چهره و یا نوع استخوانی و گوشتی بودن بینی افراد انتخاب شود زیرا بر اساس تغییرات بسیاری که در شکل ، اندازه و سایز بینی انجام می شود ، غیر طبیعی است و این تغییرات شاید بر تمام چهره ها همخوانی نداشته باشد. برای دانستن تمام نکات جراحی بینی فانتزی از دکتر پریدخت اسماعیل زاده در ارومیه ، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

جراحی بینی فانتزی

ویژگی های مدل بینی فانتزی

در صورتی که شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید جراحی بینی فانتزی انجام دهید ، شاید سوالی برایتان پیش آید که بینی فانتزی چه ویژگی هایی دارد؟ هدف از انتخاب جراحی بینی عروسکی ، کوچک کردن بیش از حد سایز بینی می باشد یعنی ، هنگامی که شخص از نیم رخ ، خود را در آینه نگاه کند ، شاهد انحنا و قوس زیادی در تیغه بینی می شود. در واقع باید گفت که زاویه میان نوک بینی و لب بالا باید به شکل اغراق آمیزی به سمت بالا کشیده شود. همچنین این بینی از نمای روبرو بسیار ظریف و باریک به نظر می‌ رسد.

مورد دیگر اینکه در جراحی بینی فانتزی ، حفره های بینی بسیار کوچک می شوند اما در صورتی که اندازه سوراخ های بینی در این تغییر به درستی و تحت نظر پزشکی باتجربه انجام نشود ، امکان ایجاد مشکلات تنفسی متعدد بسیار است و تقریبا بسیاری از جراحی های مجدد و ترمیمی بابت همین مشکل انجام می شود.

از ویژگی های دیگر این مدل ، زاویه میان نوک بینی و سطح بالایی لب می باشد که اغلب این زاویه توسط خانم دکتر اسماعیل زاده ، از ۱۰۰درجه بیشتر در نظر گرفته می شود تا انحنا و قوس لازم به وجود آید. در واقع  باید گفت که مدل بینی فانتزی زنانه با مردانه متفاوت است و به همین جهت این زاویه در آقایان کمتر می باشد. زاویه باید مناسب باشد تا موجب حفظ ویژگی های چهره مردانه و زنانه شود و شخص چهره ای غیر طبیعی و مصنوعی را پس از جراحی تجربه نکند. پس به طور کلی باید بگوییم که نتیجه جراحی زیبایی بینی فانتزی می بایست شامل کوچکی سایز بینی ، سربالا بودن نوک بینی با قوس زیاد بر روی پل آن ، باریکی و ایجاد زاویه ای که گفته شد بین لب بالا و نوک بینی باشد.

شرایط لازم برای جراحی بینی فانتزی

رینوپلاستی برای مدل بینی فانتزی یا عروسکی در صورتی با نتیجه های رضایت بخش همراه می باشد که دارای شرایط زیر باشد که عبارتند از :

  • نوع بینی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در نتیجه جراحی بینی فانتزی موفقیت آمیز تاثیر مهمی دارد. اشخاصی که  بینی استخوانی دارند و اجزای صورت آنها کوچک و ظریف است ، گزینه مناسبی برای انجام این مدل هستند.
  • از دیگر شرایط عمل بینی غانتزی این است که شخص از غضروف و بافت محکمی برخوردار باشد و ضخامت پوست بینی او زیاد نباشد. داوطلبانی که پوست بینی آن ها ضخیم است ، بعد از جراحی ، دچار افتادگی در نوک بینی می شوند.
  • انتخاب پزشکی متخصص و مجرب ، یکی از شرایط مهم دیگری است که مراجعه کننده با رعایت این موضوع به نتیجه زیبا و بی نقصی دست پیدا می کند. در صورتی که پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد ، با برداشت بیش از حد غضروف ، از حالت استاندارد فانتزی نیز کوچک تر می شود.

نکته مهم :  جراحی بینی فانتزی می بایست توسط استاندارد های مربوط به این مدل انجام شود ، در صورتی که بیش از اندازه کوچک شود ، بعدها مشکلات تنفسی بالایی را برای افراد به دنبال می آورد. بنابراین می بایست تصمیم گیری در خصوص اندازه و میزان کوچک شدن بینی را بر عهده جراح مربوطه خود بگذارید.

کاندیدای مناسب جراحی بینی فانتزی

در انجام رینوپلاستی فانتزی ، اشخاص می بایست یکسری شرایط را در خصوص جراحی فانتزی بینی در ارومیه داشته باشند تا نتایج حاصل از این پروسیجر برای آن ها درخشان باشد. در ادامه به ذکر این موارد می پردازیم که شامل :

  • داوطلب باید از نظر جسمی و روحی در شرایط مساعد و سلامت کافی برخوردار باشد. در غیر اینصورت در حین جراحی یا پس از آن ممکن است با مشکل مواجه شود.
  • جراحی بینی عروسکی بانوان در دوران بارداری انجام نمی شود و در دوران شیردهی نیز این افراد کاندید مناسبی برای این پروسه نمی باشند.
  • متقاضیان این پروسیجر می بایست از هزینه های آن برخوردار شوند.
  • با محدودیت های جراحی بینی فانتزی به طور کامل آشنا بوده و توقعات منطقی ازعمل زیبایی بینی فانتزی داشته باشند.
  • بیماران نباید به مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ، استعمال دخانیات و مواد مخدر اعتیاد داشته باشند.
  • متقاضیان باید قادر به رعایت دقیق و منظم اقدامات قبل و پس از رینوپلاستی فانتزی باشند.

مراقبت های قبل از جراحی بینی فانتزی  :

شایان ذکر است که توجه و انجام اقدامات پیش از این روند زیبایی سبب رسیدن به نتیجه مطلوب می شود. از این رو لیست اقدامات مورد نیاز پیش از عمل بینی فانتزی عبارت است از :

  • داوطلب با شرکت در جلسه مشاوره ، تمامی توقعات عقلانی خود را به پزشک منتخب خود اعلام می کند و با توجه به توصیه های متخصص خود به نتیجه مطلوبی دست پیدا می کند.
  • از روند جراحی بینی فانتزی انتظارات واقع بینانه ای داشته باشد.
  • انجام آزمایشات تجویز شده توسط جراح خود را جدی گرفته و در روز عمل با خود به همراه داشته باشند.
  • در صورت داشتن هرگونه حساسیت خوراکی و دارویی ، آن را به دکتر خود اطلاع دهد.
  • از نوشیدنی های حاوی الکل ، به مدت سی روز قبل از رینوپلاستی اجتناب کنند.
  • استعمال دخانیات را حداقل سه هفته پیش از این فرایند کنار بگذارند.
  • هرگونه سوابق بیماری و یا داروی مصرفی را به دکتر اسماعیل زاده ، متخصص جراحی بینی فانتزی در ارومیه خبر دهند.
  • از داروهای انعقاد خون استفاده نکنند.
  • روز جراحی بینی فانتزی ناشتا باشند.
  • فرد روز پیش از جراحی دوش گرفته باشد.
  • در روز جراحی بهتر است با یک همراه به کلینیک و یا بیمارستان مراجعه کند.
  • زمان جراحی بهتر است لباس یقه گشاد یا دکمه دار بر تن داشته باشند.
  • خانم ها باید بدون آرایش و با پوستی تمیز در روز جراحی حضور یابند و آقایان نیز صورت خود را اصلاح کرده و ریش و محاسن خود را بزنند.

جراحی بینی گوشتی به فرم فانتزی

در این نوع رینوپلاستی توسط بهترین پزشک جراحی بینی فانتزی در ارومیه ، فاصله بین نوک بینی تا لب بالایی زیاد بوده و در حدود ۱۰۵ درجه می باشد و قوس موجود بر سطح بینی زیاد است. به همین جهت متقاضیان دارای بینی گوشتی به مدل فانتزی ، به جهت نوک گرد بینی اغلب مجاز نیستد به همین دلیل بهترین فرم برای بینی گوشتی ، طبیعی است زیرا بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم ، استخوان بندی ضعیف و چربی های زیرپوستی زیاد است و کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی فانتزی نمی باشند و در صورتی که پزشکی با در نظر گرفتن منافع مالی خود این فرایند زیبایی را انجام دهد امکان افتادگی نوک بینی گوشتی در نتیجه رینوپلاستی فانتزی وجود دارد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها