جراحی بینی و بارداری + دکتر اسماعیل زاده

بهبود فرم بینی سبب می شود تا صورت هر فردی زیباتر از قبل شده و به همین جهت ، داوطلبان برای برطرف شدن ایرادات موجود در ظاهر یا عملکرد بینی ، اقدام به انجام جراحی بینی کنند. از این رو امروزه داوطلبان بسیاری طرفدار  جراحی بینی در ارومیه هستند که هم در زنان و هم در مردان رایج شده است. با این تفاوت که جراحی بینی در بانوان نسبت به آقایان فرق دارد زیرا این پروسیجر برای خانم های باردار ممنوع بوده و آن هایی که قصد حاملگی دارند سوالاتی برایشان پیش می آید که در مقاله جراحی بینی و بارداری از خانم دکتر پریدخت اسماعیل زاده به توضیح آن ها می پردازیم. از جمله سوالاتی که رایج هستند عبارتند از : آیا بعد از رینوپلاستی می توان زایمان طبیعی داشت ، یا اینکه در دوران بارداری در فرم بینی جراحی شده تاثیری گذاشته می شود یا خیر.

 

جراحی بینی و بارداری

 

تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی

خانم هایی که عمل بینی انجام داده اند و قصد بارداری دارند نگران تغییر در فرم بینی پس از زایمان خود می شوند. التهاب موجود در کل اجزای بدن و چهره افراد طی دوران بارداری کاملاً طبیعی می باشد. در موارد مربوط به جراحی بینی و بارداری باید بگوییم ، بینی ای که تحت جراحی توسط بهترین دکتر زیبایی ارومیه قرار گیرد نیز در دوران بارداری دچار تورم می شود که کاملا طبیعی است و پس از زایمان تمام این التهاب از بین می رود. در نهایت باید گفت که بارداری بر نتیجه جراحی بینی هیچ گونه اثری نمی گذارد. همچنین اشخاصی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند هیچ گونه محدودیتی از انجام زایمان ندارند و می توانند با خیال راحت اقدام به این فرایند زیبایی کنند.

جراحی بینی در بارداری

بعضی از بانوان با وجود بارداری خواستار رینوپلاستی توسط بهترین جراح بینی ارومیه هستند. از این رو باید به طور قطع بگوییم که زنان بارداری که هیچ مشکل تنفسی ندارند بهتر است تا یک ماه پس از وضعحمل صبر پیشه کنند و سپس به انجام این پروسه زیبایی بپردازند. جراحی بینی در جهت زیبا شدن در دوره بارداری پیشنهاد نمی شود و ممنوع است. بعضی از متقاضیان فکر می کنند که به این دلیل این پروسیجر ممنوع است که آسیبی به رحم مادر وارد می کند اما اینگونه نیست و سلامت نوزاد و مادر را به خطر می اندازد زیرا طی جراحی بینی و بارداری ، داروهای بیهوشی به بدن مادر تزریق می شود که به طور مستقیم بر جنین اثر منفی می گذارد. اما در برخی موارد نادر مادر به دلیل انحراف شدید در بینی تنفسش نه تنها برای خود بلکه برای نوزاد با مشکل مواجه می شود و در این شرایط باید تحت شرایط اورژانسی ، جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی انجام شود.

خطرات جراحی بینی در بارداری

جراحی بینی چه در بینی استخوانی و یا گوشتی ، به دلایل مختلفی عملکردی و یا زیبایی انجام می شود. دلایل زیبایی رینوپلاستی می تواند شامل ایجاد تقارن در حفره های بینی و ایجاد هماهنگی و اصلاح اسکلت بینی با اجزای دیگر چهره باشد. گاهی اوقات نیز فرد برای اهداف عملکردی به عمل بینی نیاز دارد. به عنوان مثال ، اگر شخصی دچار مشکلات تنفسی یا انسداد آن باشد ، برای برطرف شدن آن و تنفس راحت تر به عمل بینی نیاز دارد. در چنین مواردی ، ابتدا با متخصص زنان و زایمان خود و سپس یک انتخاب درست از جراح بینی که تا چه میزان شدت تنگی نفس بالاست در خصوص انجام دادن یا ندادن این پروسیجر تصمیم می گیرند.

جراحی بینی و بارداری به دلیل اینکه با بیهوشی عمومی همراه است ، امکان دارد است زندگی مادر و جنین را در معرض خطر قرار دهد. به طور کلی ، عمل های زیبایی بینی به جهت ریسک احتمالی ، طی دوران حاملگی پیشنهاد نمی شود. انجام این پروسیجر در بارداری نهی شده است زیرا مصرف آنتی بیوتیک ها و همچنین داروهای مسکن ، بر جنین تاثیر منفی می گذارند که این مورد نیز از دیگر عوارض جراحی بینی و بارداری به طور همزمان است. مادران باید مصرف این داروها را طی دوره حاملگی جدی بگیرند و محتاطانه نسبت به آن ها برخورد کنند ، به همین جهت یکی از آزمایشات مهم خانم ها قبل از عمل بینی ، آزمایش بارداری است که در صورت مثبت بودن می بایست کنسل شود. در زمان شیردهی به نوزاد نیز ، بهترین جراح بینی در ارومیه ، پس از رینوپلاستی برای بیمار داروهای مسکنی تجویز می کند که مصرف آن ها در خصوص جلوگیری از عفونت اسکارها می باشد. در این زمان شیردهی به نوزاد نیز منجر به ایجاد عوارضی برای کودک می شود.

چه زمان پس از رینوپلاستی می توان باردار شد؟

با توجه به اینکه عمولا بانوان جوان ، تمایل بسیار زیادی به عمل زیبایی بینی دارند ، امکان دارد این جراحی با زایمان اولیه آن ها همزمان باشد. مادر بودن تجربه‌ زیبایی است که بلافاصله بعد از زایمان و در دوران بهبودی مادر ، جراحی بینی و استرس آن پیشنهاد نمی شود زیرا این استرس و نگرانی از طریق شیر مادر، به  نوزاد نیز انتقال می یابد. پروسه بهبودی بینی نسبت به نوع گوشتی و یا استخوانی بودن آن و حتی توان جسمی بدن بیمار طول می کشد که در هر فردی متفاوت است. افراد اغلب دو ماه بعد از انجام رینوپلاستی می ‌توانند باردار شوند. در این زمان با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی، زخم‌ها بهبود یافته و در پی آن نیزغضروف‌ها و ساختار استخوانی بینی در موقعیت جدید خود محکم می شوند. تمامی ورم های موجود در بینی تا یک سال به طور کامل از بین می روند و در این زمان فرم و ساختار نهایی بینی نیز به خوبی نمایان می‌ شوند. از این رو اگر جز افراد صبور هستید می توانید تا یکسال صبر کنید تا تورم حاصله از جراحی بینی به طور کامل رفع شود و سپس باردار شوید ، اما در صورتی که از فرم بینی خود رضایت ندارید و تاثیر منفی بر کیفیت زندگی تان می گذارد ، می توانید چند ماه بعد از زایمان ، این پروسه زیبایی در بینی ها را انجام دهید.

شیردهی بعد از جراحی بینی

یکی از موارد مهم جراحی بینی و بارداری ، هنگامی است که زنان قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند یا اگر تازه زایمان کرده اند ، می توانند بعد از مدتی این پروسیجر را انجام دهند. پس از جراحی بینی ، افراد نباید تا مدت زمان 24 الی 48 ساعت به نوزاد خود شیر دهند زیرا در بدن مادر اثرات داروهای بیهوشی وجود دارد. در صورت رعایت نکردن این مورد مهم ، ریسک وارد شدن داروهای بیهوشی از شیر مادر به بدن کودک به وجود می آید همچنین داروهای مسکن و آرامبخش می بایست با احتایط و نظر بهترین دکتر بینی ارومیه استفاده شوند. برای رعایت این مورد مادران می توانند از قبل شیر خود را برای نوزاد دلبخند خود ذخیره کنند یا از شیر خشک استفاده کنند.

آیا بارداری پس از عمل بینی خطرناک است؟

خیر؛ در صورتی که فاصله استانداردی میان جراحی بینی و بارداری وجود داشته باشد ، انجام این تکنیک زیبایی هیچ گونه خطری ندارد. مدتی پس از عمل بینی نیاز است تا زخم‌ ها ترمیم شود ، ورم بینی برطرف گردد و همچنین ساختار بینی استحکام یابد. به همین جهت فاصله زمانی مناسب بعد از عمل بینی برای بارداری ، ضروری است که بهتر است این زمان از 6 ماه کمتر نباشد و زمان ایده آل یک سال خواهد بود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها