مراقبت های بعد از جراحی بینی

یکی از مهمترین مواردی که بیمار پس از جراحی بینی می بایست آن را به طور دقیق انجام دهد ، رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی است. همچنین باید گفت که از دغدغه های بسیار مهمی که متقاضیان را در بر می گیرد ، شرایطی است که بعد از جراحی ، انتظارش را می کشند. اینکه اشخاص ، در شرایط بعد از رینوپلاستی ، چه مواظبت هایی را باید انجام دهند ، طی فعالیت های روزانه خود چه مواردی را با رعایت کنند و از انجام و خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کنند تا به بهبودی کامل رسند را در این مقاله برای شما زیباجویان عزیز ، جمع آوری کرده ایم. هر فردی مشتاق است که نتیجه جراحی زیبایی بینی خود را هر چه سریعتر مشاهده کند اما به این نکته مهم باید توجه داشته باشد که بهبودی کامل به زمان نیاز دارد و می بایست صبور باشد. در این مطالب می خواهیم تمام نکات مهم و ضروری را که داوطلبان با رعایت آن ها به سرعت به نتیجه مطلوب می رسند را از خانم دکتر پریدخت اسماعیل زاده در ارومیه برایتان بازگو کنیم.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

جدول زمانی بهبود بعد از عمل بینی

متوسط دوره زمانی جراحی زیبایی بینی ، در حدود یک سال می باشد. این مدت زمان در اشخاص مختلف ، متفاوت است. به گونه ای که در بعضی طولانی ، و در برخی دیگر کم می باشد. نقاط بهبودی می تواند از یک فرد ، نسبت به دیگری متفاوت  باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

هفته اول

در این زمان اسپلینت ، توسط دکتر بینی ارومیه و طبق تجویز ایشان از صورت مراجعه کننده برداشته می شود و معمولا کبودی و تورم در اطراف چشم نمایان می شود. مرحله ابتدایی بهبودی با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی ، در مدت زمان 2 هفته به طول می انجامد که فرد پس از گذشت این بازه زمانی ، می تواند فعالیت های سبک روزمره خود را آغاز کند.

دو هفته بعد

 تقریبا تمامی کبودی های موجود در صورت برطرف می شوند و تورم در این هنگام فروکش می کند.

3 الی 4 هفته

داوطلب می تواند فعالیت هایی نظیر پیاده روی و ورزش های سبک که سیستم قلبی عروقی بیمار را درگیر می کند ، به راحتی ادامه دهد.

8 هفته

هشت هفته پس از این مدت ، با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی به طور منظم ، استخوان ها پایدار شده و فرد می تواند تمریناتی سنگین انجام دهد ، به عنوان مثال در صورت لزوم می تواند بینی خود را با فین کردن ، تخلیه کند.

3 الی 6 ماه

بی حسی های غیر طبیعی بینی شما رفع می شود.

یک سال

بهبودی در این مدت زمان کامل شده ، تورم فروکش کرده و بینی به شکل و حفظ ساختار جدید ایجاد می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • لازم است حداقل تا 24 ساعت ، از کمپرس سرد بعد از عمل بینی استفاده کنید تا به بهبود کبودی ها ، کمک شایانی شود.
  •  سعی کنید از خندیدن و زیاد حرف زدن تا چند هفته اول ، پیشگیری کنید.
  • بهتر است تا 48 ساعت اول بعد از عمل بینی ، با میل کردن غذای میکس شده و رژیم نرم ، مراقبت های بعد از جراحی بینی را رعایت کنید. ( منظور از رژیم نرم ، دوری از مصرف خوراکی هایی که سفتند و نیاز به جویدن زیاد دارند مانند استیک ، سیب ، هویج و غیره)
  • افراد باید توجه کنند ، در صورتی که وضعیت بینی شان کاملاٌ تثبیت نشده باشد ، وارد مکان های شلوغ نشوند زیرا امکان ورود ضربه به بینی می شود که این موارد عبارتند از مترو رفت و آمد و غیره.
  • به توصیه دکتر بینی ارومیه ، در زمان خواب و استراحت برای این که ورم کاهش یابد ، سر را کمی بالا تر از بدن قرار دهید .
  • هنگام عطسه ، با رعایت مراقبت های پس از جراحی بینی ، دهان را باز نگه دارید.
  • از انجام ورزش های سنگین همچون بلند کردن اجسام سنگین ، یا انجام فعالیت های با شدت بالا ، دست کم شش ماه جلوگیری کنید.
  • از استعمال سیگار و مواد مخدر بپرهیزید.
  • مراقب باشید چسب بینی تان خیس نشود و از دستمال مرطوب برای تمیز کردن صورت تان ، استفاده نمایید.
  • در صورتی که مجبور به استفاده از عینک طبی هستید ، می توانید بدون فریم عینک بزنید. ضمن توصیه های دکتر زیبایی ارومیه استفاده از عینک های آفتابی سنگین ، بین شش تا 12 ماه پرهیز کنید .
  •  به دلیل خشک شدن و جمع شدن ترشح های بینی ، بعد از انجام جراحی ، تنفس داوطلب کمی سخت می شود ، به همین جهت لازم است ، داخل بینی را روزانه چندین بار با سرم شستشو ، پاک نمایید.

نحوه خوابیدن پس از عمل بینی

همان طور که می دانید پس از انجام هر نوع عمل جراحی ، نکات مراقبتی باید رعایت شود تا با کسب نتیجه بهتر ، فرد نیز از رسیدن به عوارض جانبی در امان باشد. یکی از موارد سوال بر انگیزی که داوطلب پس از عمل زیبایی بینی می پرسد این است که چگونه پس از جراحی بینی ، مراقبت های پس از رینوپلاستی را انجام دهند؟ یکی از این موارد ، نحوه خوابیدن پس از انجام جراحی بینی است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به طور کلی استراحت در بازگردانی قدرت سیستم ایمنی و رسیدن با سرعت بالای بهبودی مهم می باشد. پس از انجام این پروسیجر ، بدن برای ترمیم با تغییرات جدیدی سازگار می شود و این امر باعث می شود با کسر انرژی بسیار زیاد ، فرد در طول روز بی حوصله و همچنین خسته شود. به همین جهت برای بازگشت انرژی و همچنین کمک به بدن ، بهتر است بیمار پس از رینوپلاستی به خوبی استراحت کند که این مورد یکی از مهمترین مواردی است که در مراقبت های بعد از جراحی بینی و رسیدن به نتیجه مثبت ، به رعایت آن بسیار تاکید شده است. در واقع هنگام خواب ، جریان خون بیشتری به عضلات و بافت بدن داوطلب می رسد و این افزایش خون باعث بالا رفتن سطح اکسیژن ، مواد مغزی و نیز در  نهایت بهبودی در بافت آسیب دیده می شود. خواب ، نقش مهمی در ترمیم سریع و بازیابی قدرت بدنی در افراد را دارد. از این رو داوطلب بهتر است در زمان خوابیدن بالشتی زیر سر خود گذاشته تا سر بالاتر از پاها و بدنش قرار بگیرد.

طول مدت ریکاوری پس از عمل بینی چقدر است؟

اولین سوالی که با آغاز دوره نقاهت در ذهن بیمار ایجاد می شود ، مدت زمان ریکاوری است که تا چه مدت باید مراقبت های بعد از جراحی بینی رعایت شود. به طور کلی مدت زمان ریکاوری به دو بخش تقسیم می شود. اولین بخش ریکاوری بعد از این فرایند زیبایی ، به هوش آمدن و بازگشت هوشیاری بیمار است. مرحله بعدی ریکاوری انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی است که بیمار طی آن با انجام نکاتی ، بهبودش سریعتر رخ می دهد. بخش ریکاوری ابتدایی در کلینیک ، بین اتاق عمل و بخش بستری است که شخص با حضور در آن ، به طور کامل به هوش آمده و به بخش منتقل می شود. داوطلب رینوپلاستی پس از پابان این فرایند زیبایی توسط دکتر اسماعیل زاده ، دکتر زیبایی ارومیه ، در این قسمت ، حدودا 1 الی 2 ساعت حضور می یابد و سپس به داخل بخش منتقل می شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها